Tipărire
Categoria părinte: AquaNano: Minerale coloidale
Categorie: Alte minerale coloidale
Accesări: 14571

 

Fierul este conținut într-o varietate mare de alimente, însă acesta nu se absoarbe la nivel intestinal decât dacă îi este schimbată valența în stomac în prezența vitaminei C. Cu alte cuvinte, atunci când consumăm alimente bogate în fier ar trebui să le asociem cu alimente bogate în vitamina C.

Beneficiile fierului în organism
Fierul prezintă numeroase beneficii în organismul uman:

 

 

20,00 lei pe bucată Fier organic, 200/500ml Alegeţi o variantă

- intră în constituția globulelor roșii, fiind important în formarea hemului/hemoglobinei care urmează să lege oxigen, astfel încât să își îndeplinească funcția de a conferi oxigenul preluat de la plămâni țesuturilor;
- intervine în metabolismul hepatic;

- intervine în reducerea stresului oxidativ și combaterea radicalilor liberi din organism;
 - acest mineral intervine și în sistemele energetice celulare;
- este indispensabil pentru activarea unor enzime intracelulare din organismul nostru;

 - reduce procesele de îmbătrânire și menține tinerețea atât prin implicațiile sale în oxigenarea organismului și în sistemele energetice intracelulare, cât și prin reducerea stresului oxidativ - în felul acesta o serie din procesele de senescență (îmbătrânire) sunt estompate;
 - acest mineral intervine în funcțiile sistemului nervos;
 - stimulează sistemul imunitar;
 - carența de fier crește riscul de cancer, ceea ce demonstrează protecția anticancerigenă a acestui mineral;
 - participă la metabolismul osos;
- acest mineral este important pentru sistemul muscular.

Necesarul zilnic de fier
Copil 1-3 ani: aproximativ 15 mg de fier pe zi;
Copil 4-10 ani: 10 mg de fier/zi;
Băieți 11-18 ani: 18 mg fier/zi;
Fete 11-18 ani: 18 mg fier/zi;
Bărbat adult: 10 mg fier/zi;
Femei adulte: 10 mg de fier pe zi.

Surse alimentare de fier
Fierul este conținut în foarte multe alimente: carne, legume crude, fructe ca piersici, caise, smochine, curmale, afine, stafide, fructe de pădure, cireșe etc., fructe oleaginoase (nuci, semințe, susan, alune crude, arahide crude), frunze verzi (salată verde, ștevie, pătrunjel, leuștean, spanac, urzici).

Trebuie aminit și faptul că un aport sporit de fier în organism poate favoriza apariția și dezvoltarea cancerului!!!